Google Adwords Terimleri (Kısaltmalar ve Tüm Detaylar)

Başlatan bayhangunes, 20 Kasım 2019, 21:23:47

« önceki - sonraki »

bayhangunes

Google adwors kullanımı özellikle yeni kullanıcılar için çok korkutucu gelebilmektedir. Tabii özellikle bu sektörde yeni kişilerin öğrenmeden kesinlikle adım atmaması gereken belirli başlı terimler mevcuttur. Daha önce de yine Google adsense konusunda terimlere hakim olmayan arkadaşlarımız için Google adsense terimleri başlıklı makalemizi hazırlamıştık. O makaleye de göz atmalarını tavsiye ederim.



Google Adwords Nedir?

İşletmelerin, ürünlerini, hizmetlerini internet dünyasında arayan kişilere ulaşma yöntemlerini kolay kılmak amacıyla tasarlanmış bir reklamlar sistemidir. Birçok avantajlı özellikleri, tıklanma başına maliyet ödeme, bol seçenek, kitlenin sayısı gibi pek çok etken göz önüne alınırsa işletmelerin tercih edeceği en kapsamlı, karlı sistem olarak ön plana çıkacaktır.
Bu sisteme kayıt olan işletmeler büyüklükleri ne olursa olsun hedef kitlelerine ulaşabilecek, yapılan arama sorgularını, ziyaretleri, istatistikleri inceleyebilecek ve bunları doğru bir şekilde analiz edip en az bütçe ile en yüksek faydayı sağlama konusunda yol izleyebileceklerdir.
Birçok işletme bilhassa adwords konusunda uzaktan uzmanlarca bir destek alıp çalışmalara devam ediyor bazı işletmeler ise bu işlemleri kendilerince yapmaya çalışıyor. Bu anlamda özellikle ikinci kategoriye giren işletmeler için bir çok bilinmezlik söz konusu olmaktadır.
Bu makalede bu bilinmezleri, terimleri, neyin ne olduğunu birlikte öğrenmeye çalışacağız.

Google AdWords Terimleri ve Kısaltmalar

GSN: İngilizcesi ile Google Search Network olan Türkçe açılımı google arama ağışeklinde olan ifadedir. Tüm reklamlarınızın yer aldığı, aramalarla göre bağlantılı olan, web sitelerinden veyahut uygulamalardan oluşan bir gruptur. Bu grup yardımıyla reklam yayınlandığı zaman, reklamlar bu sitelerde ve sizinle ilgili olan anahtar kelimeler aratıldığı zaman arama bölümünün yan tarafında gösterilir.

GDN: İngilizce açılımı ile, Google Display Network. Google görüntülenme ağı şeklinde Türkçe açılıma sahip olan ifadedir. Bu görüntülenme ağı Google şirketine ait tüm web sitelerini kapsayan içerisinde; youtube, gmail, blogger gibi platformlarında bulunduğu bir koleksiyondur. Sadece web sitelerine değil mobil sitelere, uygulamalara da reklam veren bir ağ çeşididir.

SNDS: İngilizce açılımı, Search Network with Display Select olan, Türkçe karşılığı görüntülenme seçenekli arama ağı anlamına gelen kavramdır. Bu sistem google arama ağına harcamayı düşünmediği bütçeyi, google görüntülenme ağına yönlendirmektedir.



YT: Youtube sitesinin kısaltılmışıdır. Youtube kanallarının veya videolarının daha önce gerçekleşmiş olan etkileşimleri baz alınarak, hedeflenen reklamları milyonlarca youtube kullanıcısına sunabileceğiniz ağ reklamıdır.

CPC: Yani İngilizcesiyle Cost per Click, Türkçesi ile tıklama başına maliyet. Verilecek olan reklamalarda tıklama başına bir ödeme yapılacağını ifade etmektedir. CPC (TBM) Kampanyalarına verilen tekliflerde tıklama başına verilecek olan maliyetin maksimum miktarı sunulmaktadır. Maksimum CPC tıklama başına verilecek olan en yüksek miktardaki tutardır. Bu rakam değişkendir, ödediğiniz en son fiyat gerçek tıklama başına maliyetinizi sizlere gösterir. Unutmayın ki CPC max. CPC tutarınızı girdikten sonra reklamınıza gelen tıklama maliyeti verdiğiniz max. CPC tutarından yüksek bir maliyet yaratmaz.

CTR: İngilizce açılım ifadesi Click-through rate olan Türkçesi ise tıklama oranı anlamına gelen kavramdır. Reklamı görüntüleyen kullanıcıların kaç tanesinin reklama tıkladığını ifaden bir ölçüm değeridir. Reklam performanslarının, anahtar kelimelerinin performanslarını görüntüleyebilmenin altın anahtarıdır.
Nasıl hesaplandığına dair detaylı bilgiyi adsense terimleri makalemizde anlatmıştık.

CR: İngilizce açılımı ile Conversion rate Türkçesi ile dönüşüm oranları anlamına gelen terimdir. Hedeflenen dönüşüm ve sonuçlanan tıklanmanın toplam tıklanma sayısına bölünmesi şeklinde formülüze edilmektedir.

ECPC: Enhanced CPC açılımına sahip olan Türkçesi gelişmiş tıklama başına maliyet olan terim. İsteğe bağlı bir seçenek sunar. Reklam bütçesinden daha fazla değer elde etmenizi sağlayabilmektedir. Satış, dönüşüm, gerçekleşme ihtimali gerçekleşirse teklif yükselir, gerçeklemez ise düşürür.
Belirlediğiniz seçeneğe göre teklifinizi %30 oranında artırabilir. Veya %100 oranında düşürebilir. Bu oranlar gerçekleşme ihtimaline göre, kullanıcıların etkileşimleri baz alınarak şekil almaktadır.



Hedeflenmiş CPA Teklifleri: Bir çeşit otomatik teklif stratejisini ifade eder. CPA açılımı itibariyle Cost Per Action anlamına gelir. Türkçe açılımı ise işlem başına maliyet anlamına gelmektedir. İşlem yani, hedef dönüşüm ödemelerinde azami dönüşüm getirmek için tasarlanmıştır.

CPV: İngizlice açılımı Cost Per View olan ifade. Türkçe anlamı ise görüntülenme başına ödeme anlamına gelen terim. Görüntülenme miktarına göre ödeme teklifi belirleyebileceğiniz bir stratejidir. Genellikle görüntülü ve video reklam türlerinde kullanım yapılır.

AOV: İngilizcesi Average Order Value olan terim. Türkçesi ise ortalama sipariş değeri olarak ifade edilmektedir. Bir müşteri bir web sitesine veya mobil uygulamaya sipariş verdiğinde harcadığı ortalama tutarı izler. Şirketin ortalama sipariş değerini hesaplamak için toplam geliri sipariş sayısına bölmek gereklidir.

CPM: İngilizce açılımı Cost-per-thousand impressions olan terim. Türkçe anlamı bin gösterim başına maliyet olarak ifade edilir. Müşterinin bin gösterim başına yaptığı ödemeyi ifade eden teklif stratejisidir.


RLSA: İngilizce ifadesi AdWords Search Remarketing olan terim. Türkçe anlamı ile arama reklamları için yeniden pazarlama listesi. Web sitenizi ziyaret etmiş fakat arayışı devam eden kişileri tekrar sitenize çekebilmek, aynı şekilde sitenizden alışveriş yapmış veya ziyarette bulunmuş kişilere farklı CPC teklifleri ile reklamınızı daha üst sırada göstermek isterseniz tercih edeceğiniz strateji bu olacaktır.


PLA: İngilizce açılımı ile Product Listing Ads olan ifade. Türkçe karşılığı ürün liste reklamları olarak ifade edilmektedir. Her ürününüz için ayrı ayrı bir reklam stratejisi oluşturmanıza gerek kalmadan reklamınızda fiyat, başlık, resim, mağaza gibi detayları eklemenize yardımcı olan stratejidir. E-Ticaret sitelerinin reklamlarında bunun örneklerini bolca görüyoruz.